سازمان مجاهدین خلق: "ساکنان اشرف را به مرز اردن منتقل کنید"
نوشته شده توسط : breketid

دولت آمریکا با همکاری سازمان ملل متحد موفق شد انتقال ساکنان کمپ اشرف به اردوگاهی دیگر به نام کمپ لیبرتی در نزدیکی بغداد را عملی کند.

سازمان مجاهدین خلق اعلام کرده آماده است همه ساکنین کمپ اشرف را از عراق خارج کند و به جای اسکان در اردوگاه لیبرتی در نزدیکی بغداد موقتاً در اردوگاهی در مرز اردن مستقر نماید.
این سازمان با انتشار بیانیه ای در وب سایت خود به نقل از مریم رجوی از رهبران مجاهدین خلق نوشته: "اگر دولت عراق جلوگیری نکند همه ساکنان اشرف و لیبرتی آماده اند در ماه مارس، عراق را با اموال منقولشان ترک کنند و با نظارت صلیب سرخ و کمیساریا[ی عالی پناهندگان سازمان ملل متحد]، با هزینه خودشان، به طور موقت در منطقه مرزی اردن مستقر شوند."

دولت عراق مدت هاست خواستار بسته شدن کمپ اشرف شده، اردوگاهی که اعضای سازمان مجاهدین خلق نزدیک به بیست و پنج سال در آن ساکن بودند.

ایران می گوید سازمان مجاهدین خلق از کمپ اشرف برای فعالیت های خرابکارانه در ایران استفاده می کند.

با این همه سازمان مجاهدین خلق مدعی است که در سال ۲۰۰۳ میلادی هنگام حمله آمریکا به عراق خلع سلاح شده، دیگر دست به عملیات مسلحانه نمی زند.

دولت آمریکا با همکاری سازمان ملل متحد موفق شد انتقال ساکنان کمپ اشرف به اردوگاهی دیگر به نام کمپ لیبرتی در نزدیکی بغداد را عملی کند.

با این همه براساس بیانیه ای که در وب سایت این سازمان منتشر شده مریم رجوی به دولت آمریکا اطلاع داده که برای انتقال کامل ساکنان کمپ اشرف به کمپ لیبرتی باید تضمین های حداقلی به سازمان مجاهدین داده شود از جمله "خروج مأموران عراقی مسلح به تیربار از ۷ نقطه در داخل محوطه کمپ، که حدود ۱۰۰۰زن مسلمان در آن سکونت خواهند کرد" ، دسترسی آزادانه و مستقیم به خدمات پزشکی، وکیل و بستگان، آزادی رفت و آمد، انتقال خودروها و اموال منقول از اشرف به لیبرتی یا انتقال آنها به خارج از عراق و فروش مالکیتهای غیرمنقول در اشرف تحت نظارت ملل متحد و بازپرداخت آن برای هزینه های انتقال و باز اسکان در کشورهای ثالث.

بر اساس این بیانیه اگر این تضمین های حداقلی داده نشوند، ساکنان اشرف حاضرند که موقتا به منطقه ای در مرز اردن انتقال یابند؛ جایی که در زمان آغاز جنگ عراق اردوگاه پناهجویان بوده است.

تا کنون نزدیک به ۴۰۰ نفر از بیش از سه هزار ساکن کمپ اشرف به اردوگاه لیبرتی منتقل شده اند.

سازمان مجاهدین خلق در فهرست سازمان های تروریستی دولت آمریکاست و تلاش می کند دولت این کشور را به حذف نامش از این فهرست متقاعد کند.





:: برچسب‌ها: اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: